Fac parte din Tiuk, ca minusculă

Fac parte din Tiuk, ca minusculă
Fac parte din Tiuk, ca minusculă

joi, 28 octombrie 2010

autobiografie de bună voie - de Mihail Vakulovski

aş putea să spun că secolul care vine
va fi secolul meu
va fi cu siguranţă secolul meu
se înţelege că va fi al meu
secolul XX a trecut
aproape a trecut
şi-am trecut şi eu cu el
pe lîngă magazinul de
jucării abjecte de lîngă Piaţa Unirii
am mers cot la cot pe drumuri cu nume şi fără
russkii student v Buhareste m-a întrebat
cum se numeşte fratele tău
am dormit în paturi puhave şi interminabile
am dormit în strada Coca de lîngă Lacul Comsomolist
am iubit femei nemuritoare
colege de clasă colege de facultate cămin
studente şi femei întîmplătoare muncitoa
re mame eroine şi verişoare
am citit şi Arta iubirii Biblia pentru copii
am făcut şi noi pe Budila-Express şi desigur
şi desigur am jucat fotbal scrablle şi durac
ne-am jucat de-a bîza şi de-a tata şi de-a mama
am ascultat muzică. rock şi jazz şi Jean-Michel Jarre şi Ada Milea şi Vîsotski
şi Paraziţii şi Baştovoi şi Andrei Gheorghe şi Fraţii Trâmbiţaş
şi-am băut gin şi kinlley cu Doru
(ar rima cu Dejan. numai Doru ştie de ce.
de ce nu cu Dejan. de ce nu cu Dejan Moriarty?)
şi vin cu Sergiu Ţurcan căruia
i-am scris cu Sandu o carte într-un singur ex
emplar şi i-am dăruit-o pe 6 septembrie şi i-am
citit caiete întregi pînă în zori
şi-am mers pe Dealul Melcilor şi credeam că pe Tîmpa
şi-am cărat pietricele în Cluj (el) şi Bucureşti (eu)
de pe munţii Carpaţi şi Alpi şi Caucaz
şi-am mîncat bezele şi banane şi şaşlîc şi tarancă şi kebab
şi chili cartofi copţi pe jăratec şi peşte prăjit noaptea pe focul veşnic
şi îngheţată făcută de tata
căruia i-am înregistrat înjurăturile kilometrice
pline de repetitio est materitsea studiofolclorum
dar ce intonaţie doamne ce intonaţie cîtă poftă de viaţă
şi-am sărit în lacul Titan şi-am ieşit plin de nămol
şi-n lacul Baical unde-am băut ce-a rămas din şampania aia
pe care-ai vărsat-o cu degetul mic de la picior
şi-n Tisa plină de pietre ascuţite care
mi-a suflat mingea şi m-a lăsat în chiloţi
uzi şi cu gura căscată
cît Marea Baltică
şi-am făcut sărituri în lături
şi-am făcut karate do shotocan fudocan
şi-am intrat în lupte de stradă
şi-am zburat mutre de gabori
pe şoseaua de lîngă Institutul Agricol
şi-am adormit în iarbă cu adidasul
lui Sergiu Ciobanu sub cap
şi-am tocit fonetică şi lexicologie şi gramatică istorică
şi-am aşteptat momentul
şi-am aşteptat cea mai mişto tipă din lume
şi-am aşteptat eclipsa şi-am aşteptat apocalipsa
şi-am aşteptat trenul am aşteptat
să-ţi citesc ultima poezie (nu ţi-o mai citesc)
am vorbit cu bătrîni imbecili
femei proaste şi bărbaţi curve
şi-am vorbit cu femei frigide
şi-am vorbit cu copii înţelepţi
şi bărbaţi beţi beţivi narcomani borîţi
narcomani simpatici şi alcoolici agresivi
şi-am întîlnit Paştele singur
şi iubita Anul Nou singură
şi-am prins raci în iazul din Slobozia
şi-am hrănit urşii sălbatici din mînă şi
te-am fotografiat cum le dai biscuiţi eugenii napolitane
te-am fotografiat la Cetatea Rîşnov Peleş Pelişor
Biserica Neagră Turnul Negru Turnul cu Ceas Sîmbăta
Bran Cetatea Făgăraş şi mai ales în maşină şi-n munţi
şi-am băut bere în vîrful sabiei
din mîna femeii eliberatoare de pe Volga reka
în care mi-am aruncat maşina de scris şi mănuşile de box
şi-am făcut treaba mare după Lavra Pecerskaia
lui Petru Movilă mumificat şi mi-am cumpărat bîtă
şi-am învăţat să înot la 5 ani şi jumătate şi să citesc şi să înjur
şi să skiez şi mi-am făcut praştie din nucul de la fîntînă
şi-am desfăcut-făcut kalaşnikovul de sute de mii de ori
în tot mai puţine secunde de-ale lui Efrim Antonovici Pri!stu!-piti!
şi-am privit prin lentila lunetei lui Aurel
cel mai bun prieten al celui mai bun killer şi el Aurel (fan Cehov şi Harms)
şi-am rămas fără nici un manuscris şi fără nici
un document şi fără nici un ban şi fără nici o iubită şi-am
trecut graniţa fără buletin de identitate şi am ieşit noaptea afară
şi-am cules de lîngă coşul de gunoi din
grădina şcolii de chimie o tufă de marijuana
din secolul trecut
am fumat-o la 24,00 şi scriu asta
şi mor de rîs
de ce ni s-a întîmplat în secolul care a
care iată că a

__________________________________

Acum că am citit, mai pot citi?
Hai să crăpăm capul artistului să vedem de unde-i vin ideile, de ce-l leagă pe el de ele, -de idei.
Hai să nu mai citim nimic, căci n-are de nimic spus, totul s-a scris de o mie de ori în lumea asta.
De ce vrea România? când totul ameţeşte de la Baikal spre Tisa, de ce le amestecă cele din Est cu cele din Vest, muzicile ce-i vin ce face cu ele?
Şi femeile frumoase de ce vin la el? De unde ştie el asta?
De ce este prieten cu Caucazul, cu fortăreaţa Europei?
Dar nu vă răspund acum, căci încă mai citesc...

Mai citesc o călătorie, un castel şi-o baltă, să-l caut mai bine, nu mă minte?
Dar vine cu Volga şi n-o pot cuprinde.

Ai fost copil şi-ai căutat, pe unde te-ai preumblat?
Fără buletin te-ai perindat!

Citind voi şti mai bine,
Citind în poezia ta din tine.

Să scriu un rând să termin tot,
să nu vă ţin aşa citind în cot,
Îmi place ce-am citit aici şi se cuvine
să am poetul lângă mine
să mai citesc aşa din când în când din tine.
__________________________________
mai sus a fost prima poezie de

mihai vakulovski

din volumul
t a t u a j e

editura Vinea
Bucureşti 2003

Niciun comentariu: